sobota, 7 czerwca 2014

Wstęp

Serdecznie witam na niedawno założonym blogu o Schleich. Będę zamieszczać tu ciekawostki i porady na temat figurek tej firmy oraz opisywać niektóre z nich okiem niezbyt doświadczonego kolekcjonera. Zdjęcia robione przeze mnie nie będą zbyt dobrej jakości, ale spróbuję przed dodaniem trochę je polepszyć w programach graficznych. :) W tym poście chciałabym zwrócić uwagę na różnice rozmiaru psów 2014, a tych trochę starszych.
Różnice rozmiarów
Jak wiecie firma Schleich wprowadziła w 2014 nowe figurki. Wśród nich są także modele psów. Oto one:
 
Golden Retrievery 
Berneńskie psy pasterskie 

Oto zakupiona przeze mnie suczka:

Suczka Golden Retriever Maja

Goldeny nie są o wiele mniejsze od innych "dużych" psów, ale psiak wygląda jak szczeniak w porównaniu z berneńskim psem pasterskim, chodź w rzeczywistości tak nie jest.
Wzrost psów :
Berneńskie psy pasterskie
(psy) 64-70 cm,
(suki) 58-66 cm
Golden Retriever
56 - 61 cm (psy)
51 - 56 cm (suki)
Nie wiem czemu, ale mnie się to nie podoba. Maja wygląda przy pozostałych figurkach jak niewyrośnięty pies. Pomimo to suczka jest bardzo ładna i od razu chwyciłam ją w ręce jak ujrzałam na sklepowej półce. Tam psy są rzadkością, a ten był jeszcze taki ładny. :3

Klacz arabska Aralia i Maja


Źrebak arabski Szafir i Maja

Jak widzicie piesio świetnie reprezentuje się przy konikach i wygląda bardziej "realistyczniej" niż inne modele. Dlaczego? Bo jest mniejszy, a nie podobnego rozmiaru co konie.


A tu takie bonusowe zdjęcie niepełnej rodzinki. :)

Aralia i Szafir

A w co myślicie o rozmiarach starszych psów, a tych z 2014 roku? Czy jest to dla was tak odczuwalne jak dla mnie, czy nie? A może macie pomysł na następny post? Piszcie w komentarzach.

Pozdrawiam i życzę powiększania kolekcji Schleich'ów :)

4 komentarze:

  1. Wszystkie nowe psy są mniejsze? Nie wiedziałam o tym.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta różnica tez mnie denerwuje....
    Zapraszam do nas - http://deterrasomnia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. widzę, że udany zakup :) śliczny goldenek, pozdrawiam ;)
    www.larositastable.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiedziałam o różnicach wzrostu psów.....Chociaż nie kolekcjonuje psów po zdjęciach zauważyłam, że może to by denerwujące...;/ Pozdrawiam !
    Zapraszam : http://schleichewci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń